26 setembre 2026, a les 19:00h – Sala de socis del Centre
Per recordar els orígens començarem amb un film de 9 min. anterior a l’era del vídeo i realitzat per un soci, LA 5a. JORNADA DE MALALTS A POBLENOU, que va filmar un 12 de juny de 1960 Rossend Conesa Bonet, i que ens traslladarà a una època en la que la religió catòlica ho omplia tot.
A partir de 1980 el vídeo es va imposant i la seva evolució tècnica sembla que no tingui aturador. En projectarem una selecció:
EL COLUMBARIUM (Juan José Díaz Cantero, 1994, 20 min.), pot un enterramorts violà una sepultura?
EIDEANN (Álvaro Granados, 2013, 7 min.), Escòcia, un pastor i una ovella són els pioners d’un entreteniment dels nostres dies.
HATE (ODI) (José Bibián, 2015, 1 min.), un minut per a l’esperança.
HADAS (José Luís Velázquez, 2020, 4 min.), una nena, el pare que la crida de forma inquietant, la mare no és a casa.
SEARCH FOR A JOB (Rolf Diehl, 2020, 1 min.), una agència de col·locació.
LENCERÍA MILAGROS (Jana Moreno, 2025, 14 min.), el tancament d’una botiga de barri i la catarsi que descobreix la identitat i vulnerabilitat de les dones atrapades en ella.
NOSTÀLGIA A LA ITALIANA (Ramon Font, 2020, 25 min.), una història amb molta música.
Amb la col·laboració del Centre Excursionista de Catalunya.


